Ворон Марія Миколаївна
вчитель української мови і літератури, вища категорія, стаж 39 років , закінчила КДПІ
Тема: Розвиток творчих здібностей на уроках української мови і літератури
Педагогічне кредо:
А Бог дарував мені вчительську долю.
Не ту, що гладенька; не ту, що по полю
Між квітів пахучих стежиною в’ється,
З краплини роси тобі щиро сміється.
Не ту, що байдужа; не ту, що не знає,
Де мрія дитяча по світу блукає…
А ту, що у серці пташиною б’ється
І перед лихом ніколи не гнеться.
Таку, що не спинеш, не скажеш: доволі…
Бо вчитель — це сцена, де є усі ролі.
І кожну не грати, а нею прожити,
І душу дитячу у щастя зліпити,
Любов’ю горіти, на мить не згасати,
Якщо й не вдалося навчити літати.
Весь світ пелюстковий до ніг пригорнути,
Щоб радість відчути — Людиною бути.
У тому вся суть: не для себе прожити,
А когось хоч трішки навчити любити,
Побігти в ромашки по літньому полю…
Спасибі, Господь, за учительську долю.
СУТЬ І ЗМІСТ ДОСВІДУ;
Основне завдання вчителя сучасної школи – допомогти дитині розкрити свої творчі здібності, тобто формувати креативну особистість. А цьому сприяє самостійність, активність, ініціатива. Школа повинна навчити кожного вихованця творчо мислити, діяти в нестандартних умовах, вирішувати різноманітні проблеми.
Одним із аспектів формування креативної особистості є розвиток самостійності дітей у навчанні як найважливіша передумова повноцінного оволодіння знаннями, вміннями й навичками з української мови і літератури. Розвиток самостійності охоплює, крім формування вмінь, навички самоперевірки і самоконтролю, вчить спостерігати, порівнювати, узагальнювати факти, розкривати певні закономірності, логічно й образно висловлюватись. Самостійна робота сприяє вихованню мовного чуття, підвищує культуру мовлення, спілкування і поведінки школярів.
Формувати активну творчу особистість на уроках української мови і літератури допомагають сучасні педагогічні технології, зокрема технологія проблемного навчання. Це така організація процесу навчання, в основі якої лежить організація вчителем самостійної пошукової діяльності школярів із розв’язання навчальних проблем, у ході якої формується нове знання, уміння, навички, розвиваються творчі здібності, активність, зацікавленість, ерудиція.
ФОРМИ ПОШИРЕННЯ ДОСВІДУ:
- проведення відкритих уроків;
- виступи на семінарах, педрадах, методичних об’єднаннях.