Пам’ятка вчителю,
який узагальнює власний досвід
-
Уважно слідкуйте за новинками науково-методичн
ої літератури, ведіть бібліографію літератури, що Вас цікавить. -
Збирайте і накопичуйте матеріали, що відображають досвід Вашої роботи: плани, конспекти, дидактичні посібники, окремі уроки тощо.
-
Обираючи тему для узагальнення досвіду, намагайтеся врахувати успіхи й недоліки і Вашій роботі, роботі колег. Бажано взяти тему, яку Ви вважаєте найбільш важливою і необхідною. Постарайтесь сформулювати її чітко і конкретно.
-
Визначте форму узагальнення. Це може бути доповідь, стаття, буклет тощо. Обов’язково приведіть у систему методичні матеріали (плани, картки, схеми тощо), супроводжуючи їх картками-пояснен
нями. -
Складіть короткий план теми, напишіть за темою тези. Згадайте і поясніть факти, які будуть використані як основа Ваших висновків. Конкретизуйте план: в ньому повинна бути ідея досвіду та логічний виклад теми.
-
Доповідь. Спочатку чернетка. Дуже стислий виступ без загальних фраз. Літературу використайте не для повторення вже описаного, а для поглиблення і систематизації своїх спостережень і висновків.
-
Критично оцінюйте досвід. Розповідаючи про успіхи, не забудьте сказати про недоліки, труднощі, помилки. Головний критерій хорошого досвіду – результативність
. Розкриття досвіду нецікаве, якщо в ньому не показаний ріст і розвиток дітей. -
Матеріал намагайтесь викласти коротко, просто, логічно, уникаючи повторень.
-
Працюючи над темою, радьтесь із колективом, зі своїми колегами. Так можуть з’явитись цінні думки, необхідні факти.
-
Підберіть і оформіть додатки (схеми, таблиці, картки, роботи учнів, список літератури тощо).