Субота, 27.04.2024, 11:38
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт Глібівської ЗОШ І - ІІ ст.


Путівник по сайту
Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Кейс-урок

«Знання завжди повинні бути свіжими!»

Використання кейс-технологій в навчальному процесі на уроках в загальноосвітньому навчальному закладі

Теоретичні основи кейс - уроків

Про що найчастіше говорять, коли згадують школу?

Про уроки!

Урок був і є головною формою організації навчання і виховання учнів у школі. Однак, шкільний урок сьогодні передбачає і новий зміст, і нові підходи, і нові технології, і нові результати.

Кейс-урок являє собою освітню технологію, засновану на інтегральному підході методом сканування основної теми на кілька несуміжних розділів. Використовується інтерактивний метод навчання, що дозволяє взаємодіяти всім учням в класі та онлайн, включаючи педагога.

Цей прогресивний метод може застосовуватися при вивченні нового матеріалу, а також він найбільш ефективний на стадії перевірки учнями отриманих знань за рахунок того, що учні самі, досвідченим шляхом і методом дискусій знаходять відповіді на поставлені питання. Це дає більш глибоке засвоєння у порівнянні зі звичайним викладом матеріалу.

При використанні кейс - уроків діяльність вчителя полягає в тому, що він, систематизує різні розділи, створює необхідні акценти, показує пріоритети, регулює таймінг, пояснює незрозуміле, модерує дискусію, підводить підсумки і підтримує творчу і позитивну атмосферу.

В результаті у учнів виробляються навички пошуку інформації, ведення дискусій, системного і критичного мислення, розвивається увага, воля, творча уява.

Найуспішніше кейс - технології можна використовувати на уроках за темами, які вимагають аналізу великої кількості інформації.

Кейс-уроки призначені для отримання знань з тих дисциплін, де немає однозначної відповіді на поставлені питання, а є кілька відповідей, які можуть конкурувати з аргументації.

При використанні кейс - уроків, передбачаються наступні цілі:

  1. «Занурення в тему», в ході якого учні емоційно переживають те, що пропонують їм різновекторні розгортки кейса (це формує їх ціннісні установки).
  2. Системність при вивченні предметів, подій і явищ.
  3. Розвиток компетенцій учнів.

Цілі і завдання кейс-уроків

Освітні:

  • отримання нових знань, умінь, навичок,
  • засвоєння, закріплення, перевірка вивченого матеріалу.

Розвиваючі:

  • робота з інформацією,
  • активізація пізнавальної діяльності через добування знань досвідченим шляхом,
  • розвиток комунікативних навичок і умінь працювати в команді,
  • придбання досвіду прийняття рішень і відповідальність за них.

Методичні:

  • демонстрація кейс-уроку та проведення власних презентацій кейсів,
  • відпрацювання аргументів при веденні дискусій.

Графік проведення кейс-уроків (з урахуванням перерв)

Кейс-урок може проводитися в рамках навчальної програми, та крім неї, в варіативному блоці. Наприклад на уроках ОБЖ, групах продовженого дня, в онлайні, під час канікул, карантинів та ін.

Кількість годин, що відводяться на кейс-уроки:

один урок (45 хвилин)

10 розгорток з предметів - 2-2,5 академічні години (90-120 хвилин)

6 розгорток з предметів - 1,5 академічних години (75 хвилин)

2 уроки (90 хвилин)

3-4 уроки (120-180 хвилин)

Зміст уроку має бути сплановано з розрахунком, щоб за відведений час учні могли впоратися з усім, або з більшістю завдань і знайти відповіді на всі головні питання.

Кількість розгорток з предметів і їх вибір може бути спланований на розсуд вчителя-коуча.

Методика підготовки і проведення кейс-уроку

Заздалегідь підбирається і формулюється тема кейс-уроку, планується таймінг, акценти уваги, щоб легко і невимушено провести кейс з початку до кінця і викликати бажання учнів продовжити навчатися по кейсам надалі.

Перед проведенням кейс-уроку, викладач повинен пропрацювати урок самостійно, включивши в нього необхідну кількість часу для проведення дискусій і обговорень.

Урок проводиться в класі, залі, навчальному кабінеті, який повинен бути обладнаний системою для демонстрації кейс-уроку (або індивідуальними планшетами, ПК), а також годинниками з таймером часу.

Учитель стежить за якістю засвоєння матеріалу учнями. Рекомендується давати можливість учням обговорювати переглянутий матеріал. При цьому дискусія повинна бути керована викладачем в рамках встановленого їм хронометражу.

Завдання, запропоновані для виконання під час кейс-уроку, повинні бути обов'язково відпрацьовані після того розділу, в якому вони передбачені. Це сприяє засвоєнню матеріалу і закріпленню його практичними навичками і робить кейс динамічним.

Розділ «Підведення підсумків уроку» опрацьовують після перегляду всього матеріалу. Якщо при проведенні кейс-уроку не вистачило часу, завдання і питання можуть бути роздані учням в якості домашньої роботи.

Рекомендується після кейс-уроків проводити практичні заняття, на яких учні у вигляді дискусії будуть демонструвати отримані знання і навички. А також обговорять ті питання, на які не вистачило часу протягом кейс-уроку.

Вимоги до кейс-уроків

Вимоги до них інші. Наприклад, вони можуть проводитися не в класі, вони насичені перехресними знаннями з різних життєвих областей, проводяться групами, на конкретні результати. Від таких уроків ніколи не скаржаться на перевтому, а навпаки, говорять про них і згадують з натхненням. Тому що мотивацію не треба підштовхувати. Тут вчитель - не начальник дітей, що пригнічує їх особистість, а штурман, лоцман і коуч.

Варіанти і формати «ідеальних кейс-уроків»

 

Перелік вимог

I варіант

II варіант

III варіант

IV варіант

V варіант

Де він проводиться

В класі

В залі

На природі

В іншому місці (музей, магазин, спортмайданчик)

 

Як проводиться

 

Індивідуально

Групами

Командою

Усім класом

 

Проектований результат

Просто знання

Нові знання

Активні знання

Пассивні знання

Практичні вміння та навички

Мотивація ученів

Оцінки та рейтинги

Реакція батьків

Похвала вчителя

Самоствердження серед «своїх»

Інше

Технічні вимоги

Компьютери, відео, інтернет

Мобілки, проектори, екрани

Роздатковий матеріал

Підручники та збірки задач

Відеомости з іншими школами та країнами

Перехресні знання

Зв'язок з іншими предметами

Зв'язок з іншими явищами та випадками

Пов'язування знань з життям дорослих

Пов’язування знань з життям суспільства

Зв'язок з минулим та майбутнім

Інтерактив: скільки говорять діти, скільки вчитель

Тільки вчитель

Діти 20%, вчитель 80%

Половину часу – діти, половину – вчитель

Діти – 80 %, вчитель – 20%

Дети 100%

Структура уроку

Одноманітна і монотонна

2-3 змінивражень

5-10 змін вражень та акцентів

Постійне переключення уваги

 

Технології

Вчитель-учень

Учені парами

Ученікомандами

Учені самостійно

 

Акселеративні паузи

3-5 хвилин (пісні, речівки, зарядка)

1-3-5-хвилиннітести наактивну ерудицію(must know)

Переключення уваги. Ефект – урок пролетів непомітно (або навпаки – тягнувсятак довго).

Змагальність

В кінці уроку учні аплодують учителеві (а не вискакують і тікають). Дуже сильний виховний прийом.

Ілюстрації

Відеокліпи

Графіки, таблиці

Кінофрагменти, включення телепрограм або супутникового ТБ.

Картини и картинки

Інші

Домашнні завдання

Регламентовані, дозовані

Відсутні

Повномасштабні

Самостійна робота (self-study)

 

Тривалість уроку

30 хвилин

45 хвилин

90 хвилин

Інша

 

Риторичніта «дитячі» питання від дитей

2-3 питання

Відповідає вчитель

Відповідають учні

Завдання комусь додому

 

Обговорення того, що ще невідомо

Відсутнє

1 тема (полеміка вчених)

Декілька тем

Акцент на розвиток не тільки коефіцієнта інтелекту IQ, але й емоційного коефіцієнта EQ, а також лідерського коефіцієнта LQ.

Пропорція навчальної інформації: 80% - вчититому, що відомо, і20% того, що невідомо чи проблемно.

Готовність для викладування на сайті

Повна

Часткова

Неготовність

 

 

Скільки раз проведено урок

1 раз

2-5

Більше 5

 

 

Оцінювання не тільки «міцних» знань уроку

Кмітливість

Швидкість виконання

Соціалізація

(взаємодопомога, тощо)

Тривала інтенсивність уваги учня

Інше

Надзичайні креативні учбові прийоми (та не учбові теж)

Варіанты

Переписуваннялистами

Мозговий штурм

Перегрупування паралелей («а» и «б»)

Вчитель вирішив розповісти коротеньку притчу

 

Основні параметри і вимоги задаються таблицею. Вчителю залишається вибрати з цього меню потрібне йому і спроектувати свій урок.

 

 

 

Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz