Путівник по сайту
Категорії розділу
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Кейс-урок«Знання завжди повинні бути свіжими!» Використання кейс-технологій в навчальному процесі на уроках в загальноосвітньому навчальному закладі Теоретичні основи кейс - уроків Про що найчастіше говорять, коли згадують школу? Про уроки! Урок був і є головною формою організації навчання і виховання учнів у школі. Однак, шкільний урок сьогодні передбачає і новий зміст, і нові підходи, і нові технології, і нові результати. Кейс-урок являє собою освітню технологію, засновану на інтегральному підході методом сканування основної теми на кілька несуміжних розділів. Використовується інтерактивний метод навчання, що дозволяє взаємодіяти всім учням в класі та онлайн, включаючи педагога. Цей прогресивний метод може застосовуватися при вивченні нового матеріалу, а також він найбільш ефективний на стадії перевірки учнями отриманих знань за рахунок того, що учні самі, досвідченим шляхом і методом дискусій знаходять відповіді на поставлені питання. Це дає більш глибоке засвоєння у порівнянні зі звичайним викладом матеріалу. При використанні кейс - уроків діяльність вчителя полягає в тому, що він, систематизує різні розділи, створює необхідні акценти, показує пріоритети, регулює таймінг, пояснює незрозуміле, модерує дискусію, підводить підсумки і підтримує творчу і позитивну атмосферу. В результаті у учнів виробляються навички пошуку інформації, ведення дискусій, системного і критичного мислення, розвивається увага, воля, творча уява. Найуспішніше кейс - технології можна використовувати на уроках за темами, які вимагають аналізу великої кількості інформації. Кейс-уроки призначені для отримання знань з тих дисциплін, де немає однозначної відповіді на поставлені питання, а є кілька відповідей, які можуть конкурувати з аргументації. При використанні кейс - уроків, передбачаються наступні цілі:
Цілі і завдання кейс-уроків Освітні:
Розвиваючі:
Методичні:
Графік проведення кейс-уроків (з урахуванням перерв) Кейс-урок може проводитися в рамках навчальної програми, та крім неї, в варіативному блоці. Наприклад на уроках ОБЖ, групах продовженого дня, в онлайні, під час канікул, карантинів та ін. Кількість годин, що відводяться на кейс-уроки: один урок (45 хвилин) 10 розгорток з предметів - 2-2,5 академічні години (90-120 хвилин) 6 розгорток з предметів - 1,5 академічних години (75 хвилин) 2 уроки (90 хвилин) 3-4 уроки (120-180 хвилин) Зміст уроку має бути сплановано з розрахунком, щоб за відведений час учні могли впоратися з усім, або з більшістю завдань і знайти відповіді на всі головні питання. Кількість розгорток з предметів і їх вибір може бути спланований на розсуд вчителя-коуча. Методика підготовки і проведення кейс-уроку Заздалегідь підбирається і формулюється тема кейс-уроку, планується таймінг, акценти уваги, щоб легко і невимушено провести кейс з початку до кінця і викликати бажання учнів продовжити навчатися по кейсам надалі. Перед проведенням кейс-уроку, викладач повинен пропрацювати урок самостійно, включивши в нього необхідну кількість часу для проведення дискусій і обговорень. Урок проводиться в класі, залі, навчальному кабінеті, який повинен бути обладнаний системою для демонстрації кейс-уроку (або індивідуальними планшетами, ПК), а також годинниками з таймером часу. Учитель стежить за якістю засвоєння матеріалу учнями. Рекомендується давати можливість учням обговорювати переглянутий матеріал. При цьому дискусія повинна бути керована викладачем в рамках встановленого їм хронометражу. Завдання, запропоновані для виконання під час кейс-уроку, повинні бути обов'язково відпрацьовані після того розділу, в якому вони передбачені. Це сприяє засвоєнню матеріалу і закріпленню його практичними навичками і робить кейс динамічним. Розділ «Підведення підсумків уроку» опрацьовують після перегляду всього матеріалу. Якщо при проведенні кейс-уроку не вистачило часу, завдання і питання можуть бути роздані учням в якості домашньої роботи. Рекомендується після кейс-уроків проводити практичні заняття, на яких учні у вигляді дискусії будуть демонструвати отримані знання і навички. А також обговорять ті питання, на які не вистачило часу протягом кейс-уроку. Вимоги до кейс-уроків Вимоги до них інші. Наприклад, вони можуть проводитися не в класі, вони насичені перехресними знаннями з різних життєвих областей, проводяться групами, на конкретні результати. Від таких уроків ніколи не скаржаться на перевтому, а навпаки, говорять про них і згадують з натхненням. Тому що мотивацію не треба підштовхувати. Тут вчитель - не начальник дітей, що пригнічує їх особистість, а штурман, лоцман і коуч. Варіанти і формати «ідеальних кейс-уроків»
Основні параметри і вимоги задаються таблицею. Вчителю залишається вибрати з цього меню потрібне йому і спроектувати свій урок.
|
Пошук
Календар
Архів записів
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||