Путівник по сайту
Категорії розділу
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
План шкільної бібліотеки на 2016-2017 н.р.ЗАТВЕРДЖУЮ Директор школи Л. М. Ріпик
« 02» вересня 2019 року
ПЛАН РОБОТИ БІБЛІОТЕКИ на 2020/2021 н.р.
Престиж, привабливість, важливість і потрібність бібліотеки безпосередньо залежать від переліку та якості послуг і комфортних умов, які вона надає користувачам. Ефективне забезпечення інформаційних потреб користувачів залежить від чіткого планування роботи, заходів та послуг, які надаються впродовж навчального року. Свою діяльність шкільна бібліотека проводить згідно з планом роботи, який є складовою частиною плану навчально-виховної роботи школи і затверджується директором навчального закладу. Бібліотека – структурний підрозділ школи, основна мета якого - забезпечення навчально-виховного процесу інформацією. Кожного року шкільний бібліотекар планує свою роботу. Планування - процес творчий і складний. План – це не тільки визначення конкретних завдань та основних показників, традиційних, інноваційних форм взаємодії бібліотеки й користувача, а й передбачення кінцевого результату діяльності та виявлення її ефективності. Ось чому пріоритетними в роботі шкільної бібліотеки є вирішення таких завдань:
Свою діяльність бібліотека спрямовує на популяризацію книг серед дітей, формування їхнього світогляду, реальну допомогу кожній дитині в задоволенні особистих читацьких інтересів, потреб, запитів. Книга – постійне джерело знань, надбаних людством протягом багатьох віків, головний засіб навчання. Спілкування з книгою допомагає оволодіти певною сумою знань, засвоїти досвід попередніх поколінь, прилучає до культурних надбань та цінностей рідного народу, його звичаїв та традицій. Важливу роль відіграє шкільна бібліотека в засвоєнні шкільної програми, організації навчальної діяльності та дозвілля дітей. Бібліотека нашої школи працює над створенням фонду української книги, видань з краєзнавства і народознавства, впровадженням автоматизованих бібліотечних процесів у технологію роботи шкільної бібліотеки. 1. Популяризація діяльності бібліотеки 1. Екскурсії до бібліотеки. 2. Аналіз читацьких формулярів. 3. Складання індивідуальних списків читання. 4. Оформлення виставки формулярів кращих читачів. 5. Робота з читачами-боржниками. 2.1. Довідково-бібліографічне та інформаційне обслуговування читачів 1. Перегляд статей з часописів, газет, збірників 2. Перегляд бібліографічних списків, уміщених в окремих книжках. 3. Складання анотованих бібліографічних списків літератури, корисних ресурсів Інтернету. 4. Систематизація бібліотечного фонду. 5. Редагування «Систематичної картотеки для учнів 5-го—9-го класів». 8. Оформлення роздільників. 9. Вилучення з картотек карток на застарілі матеріали. 10. Перегляд та вивчення нової літератури. 14. Інформаційно-бібліографічне обслуговування вчителів, зокрема за матеріалами періодики. 15. Групове бібліографічне обслуговування: а) інформація про нові надходження з історії України; б) «Світ знає їх імена» (список літератури про видатних учених України). 2.2. Поточне комплектування 1. Перегляд каталогів видавництв з метою відбору видань для поповнення фонду шкільної бібліотеки. 2. Перегляд та аналіз незадоволених запитів користувачів. 3. Поповнення картотеки картками із поточного комплектування. 4. Поповнення фонду бібліотеки шляхом безпосереднього відбору видань у бібколекторі, книгарнях. 2.3. Облік бібліотечного фонду 1. Прийняття творів друку за супровідними документами. 2. Прийняття творів друку без супровідних документів. 3. Ведення облікових документів про рух бібліотечного фонду. 4. Реєстрація, облік періодичних видань. 5. Вилучення творів друку з облікових документів за попередній рік. 2.4. Організація та ведення бібліотечних каталогів 1. Службовий алфавітний каталог: • підбір карток за алфавітом для розстановки їх у каталозі; • вилучення карток на книги, що вибули з бібліотеки; • поточне редагування каталогу; • написання роздільників. 2. Алфавітний читацький каталог: • підбір карток за абеткою для розстановки їх у каталозі; • вилучення карток на книги, що вибули з бібліотеки; • редагування каталогу. 3. Систематичний каталог: • підбір карток на нові надходження за індексами і алфавітом для розстановки їх у систематичний каталог; • вилучення карток на книги, що вибули з бібліотеки; • поточне редагування каталогу.
• підбір карток за абеткою; • доповнення новими рубриками; • ведення паспортів на каталоги, картотеки. 2.5. Вивчення складу і використання бібліотечного фонду 1. Вивчення складу книжкового фонду статистичним методом: • рух літератури по книгах сумарного обліку; • складання статистичного аналізу руху бібліотечних фондів; • аналіз поточних надходжень. 2. Пропаганда та вивчення бібліотечного фонду: • підбір книг для книжкових виставок, оглядів інформації (згідно зі шкільними програмами для позакласного читання); • організація книжкових виставок «Нові книги», «Несправедливо забуті книги»; • робота з відмовленнями. 2.6. Організація та зберігання бібліотечного фонду 1.Розстановка книг та періодичних видань в основному книгосховищі. 2. Підбір книг відповідно до інвентарних номерів. 3. Оформлення документів на книги в обмінний фонд. 3. Виховання естетичних смаків. Популяризація художньої літератури. Тиждень дитячої та юнацької книги. Книжкові виставки та тематичні полиці: 1. «Торкнись краси природи серцем». 2. «Книги письменників – земляків». 3. «Скарбниця духу і добра». 4. Тиждень правових знань-07-11.10 5. Тиждень біології- 14-18.10 6. Тиждень математики- 11-15.11 7. Тиждень англійської мови-16-20.12 8. Тиждень ОБЖ-10-14.02 9. Тиждень трудового навчання-10-14.03 10. Тиждень збереження шкільних підручників-17-21.03 4. Популяризація природничої, технічної та економічної літератури. Книжкові виставки та тематичні полиці 1. «На світі тисячі професій – одна із них твоя». 2. «Улюблене дитя людства - комп’ютер». Огляд випусків науково-популярної книги Я пізнаю світ. Огляд часописів, які передплачує бібліотека. 5. На допомогу навчальному процесу та забезпечення потреб дозвілля школярів. Книжкові виставки та тематичні полиці 1. «Літературна Україна». 2. «Великий Каменяр». 3. «Моя мова – мова материнська». Години цікавих повідомлень 1. «Це цікаво знати». 6. Патріотичне виховання читачів. Українознавство. Краєзнавство. Цикл виставок 1. «Моя земля – земля моїх батьків». 2. «Є така держава – Україна». 3. «Гетьмани України». Години народознавства 1. «Українське народознавство». Вікторина «Чи знаєш ти своє село?» Огляд літератури «Книги письменників – земляків».
Бібліотекар ____________________ Л. М. Чубук
|
Пошук
Календар
Архів записів
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||