Методичні рекомендації з питань профілактики негативних явищ в учнівському середовищі
1. Наявність законодавчо-нормативної документації.
2. Соціальна паспортизація класів (виявлення пільгових та проблемних категорій учнів) та узагальнення у соціальному паспорті закладу освіти.
3. Виявлення учнів, які потребують підвищеної педагогічної уваги та складання розгорнутих банків даних на них:
- банк даних дітей, які потребують підвищеної педагогічної уваги ;
- банк даних дітей, які знаходяться на внутрішкільному контролі;
- банк даних дітей, що проживають у сім’ях, які опинилися у складних життєвих обставинах
4. Залучення учнів до організованих форм дозвілля: гурткової роботи, до виховних заходів (класних та шкільних).
5. Робота з сім’ями учнів:
- обстеження житлово-побутових умов вдома з метою вивчення створення умов для навчання ;
- зустрічі з батьками, батьківські збори, батьківський лекторій на яких висвітлюється рівень навчання та виховання учнів;
6. Контроль за відвідуванням учнями навчальних занять.
7. Організація спільної роботи закладу освіти та кримінальної міліції у справах дітей з питань попередження правопорушень та злочинності.
8. Організація спільної роботи закладу освіти та службою у справах дітей з питань попередження правопорушень та злочинності.
9. Організація індивідуальної роботи (заходів) з учнем (з девіантною поведінкою) та з усіма причетними до профілактичної роботи установами (спеціалістами):
- відображення проведених індивідуальних заходів, в обліково-профілактичній картці учня;
- документація, яка свідчить про взаємодію з соціальними службами: службою у справах дітей, кримінальною міліцією, органами опіки та піклування тощо (вихідна та вихідна документація);
- складання психолого-педагогічної характеристики.
10. Відображення спланованих заходів щодо профілактики антисоціальних явищ серед учнів у річному плані роботи ЗНЗ.
11. Аналіз роботи з профілактики антисоціальних явищ у ЗНЗ за навчальний рік
12. Організація роботи Ради (Комісії) профілактики правопорушень:
- видати наказ «Про організацію роботи шкільної Ради профілактики правопорушень серед учнів» ;
- спланувати роботу Ради профілактики правопорушень серед учнів;
- скласти положення про Раду профілактики правопорушень ;
- проводити засідання Ради профілактики правопорушень.
13. Проводити з учнями виховні заходи, бесіди, диспути, тижні спрямовані на попередження негативних явищ в учнівському середовищі.
14. Організувати роботу з батьками (батьківські збори, батьківський лекторій та ін.) з попередження негативних явищ серед дітей.